Home > Faux News, Rumors and smears > Kenyan newspaper issues correction

Kenyan newspaper issues correction

October 16th, 2009 Leave a comment Go to comments

It was reported on Obots.org that a 2004 web article from the Sunday Standard newspaper in Kenya mistakenly used the phrase “Kenyan-born” referring to then senatorial candidate Barack Obama. (The anti-Obama web site WorldNetDaily devoted a major article to fanning suspicion and raising doubts about Obama over the thing.) Since then, the Kenyan newspaper has issued a correction, saying:

A major sign of hope is embodied in Obama’s personal background as a product of at least three civilisations (American, African and Islam), with a wider multiculturalism in Indonesia, when he was a child, and in Hawaii, where he was born and spent much of his childhood.

  1. No comments yet.